Varför Korvmoa?

Petter sa idag i skulan att han tyckte finnbloggen hade blivit tråkigare så han ville att ja skulle skriva ett inlägg om Korv asso KorvM.U.A. Såå då ska ja alltså förklara hur den vackra smarta och mest underbara personen Moa vart KorvMua. Joo de började för nåra år sedan i Björngårdskolan i 6an när ja Moa kallades Moos av många pga att ja spela WOW i 6an och min gubbe hette Moos. Iaf sen tyckte ja de va kul att Moos e juh potatismoos lixåm och man äter juh korv till potatismoos right? Så då vart ja korvmedmoos i åsö grundskola i 7an och min bilddagbok hette de förut. Iaf sen hade vi finnkompisar ett annat gäng som hette tjockisgänget som fanns innan finnkompisarna. Varför vi kallades tjockisgänget va för vi åt på donken 2 gånger i veckan och pizza 1 gång i veckan, Onsdagar va donken dagen och om de va god mat i skolan va vi tvunga att gå på donken iaf. I tjockisgänget va man tvungen att ha 1 sak som va onyttigt framför sitt namn som HamburgeSallu, GlassIsra, KakKarin, PizzaEvelyn och GodisNicole. Och då va juh ja också tvungen att ha nåt framför mitt namn och då vart de KorvMoa! Fast de hade juh iofs hänt en sak innan som gjorde att ja valde korvmoa just haha alla vet typ lite pinsamt men ja bryr mig nog inte längre. Sen skulle ja ha en korvkiosk och sånt när ja blir äldre. Ja va tvungen att skriva tjockisgänget serier varje mattelektion vilket ledde till mitt uslabetyg i matte...nee ja skulle nog suga på de ändå haha. Kollade bland alla mina gamla saker och hitta tjockisgängsserier och regler för finnkompisarna och de första tekningen på finnkompisarna och en bok om finnkompisarna som ja fick av Sallu när ja fyllde år förra året! XOXO MOA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0