om israel och det dära...

 Asso jag måste skriva av mig om hela israelsmilitärhopparpåsvenskbiståndsbåtgrejen eller det nu var. Jag har aldrig lyckats hitta en gyllene medelväg i israel frågan. Jag gillar inte Israels, POLITIK den är sjuk, men efter att ha förläst mig om andra världkriget och all tusenårig förföljelse av judarna som folkslag så förstår jag och kan hålla med om varför man gav dom ett land efter kriget. Nu 50 år senare är det lite sent att klaga på det även om vi idag nog inte skulle göra det that way.
Iaf men dom som är emot Israel går runt med skyltar där det står: "mot israel" vilket i så fall betyder att man är emot precis hela landet, vilket jag inte är, jag är inte emot ett LAND.
Om säger att jag är för Israel så hamnar jag i högerfacket som säger att "hela arabvärlden vill utrota israel", man börjar lixom hoppa på muslimer istället.
Sen så tycker jag att det är larvigt att man nu börjar protestera mot Israel här i sverige bara för att några svenskar har råkat ut för något, Israelisk militär har gjort sånt här och värre saker förut, men nu så börjar man lixom protestera. Det är lite smått äckligt. Och nationalistiskt.
Jag tycker inte att man ska protestera bara för att svenskar har nu råkat illa ut, man ska protestera för alla männsikor som har råkat illa ut, det här problemet har funnits väldigt länge nu.
XOXOXO SALLU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0