Woho I'm back!

 Heeeeeeej alla nu är jag tiiiillbakaaaa!! Ryssland va BÄST verkligen BÄST det är en av dom bästa eller kanske den allra bästa resan jag gjort no doubt. Jag gillade ryskheten trots att alla där är så sura. Jag kände verkligen att jag smälte in bland folket där för jag ser ju rysk ut. Ryssar är sååå vackra och eftersom att det är ett så stort land så ser alla olika ut.
Först var vi i st petersburg och kollade på vinterpalatset och stora byggnader och såg en stackars björnunge i koppel. Sen åkte vi till Moskva. I moskva var hotellet absolut bäst och vi hade en chafför som körde runt oss eftersom att pappa har en rik barndomsvän från ryssland som bor i monaco nu som hade den chaffören. Det stämmer totaly att moskva är världens dyraste stad att leva i för alla där är SVINRIKA. Iaf först var vi å kollade på min pappas gamla hus där, sen så var vi ju såklart på röda torget och så åkte vi till röda armemuseet. Sen åkte vi båt på moskvafloden. Vi såg komunister som mest var gamlingar som protesterade eftersom att dom är de som har råkat mest illa ut på grund av soviets fall. Sen så var vi hos min farmors och farfars gamla vänner som bor där som är som pappas släktingar eftersom att alla på den ryska sidan dog i andra världskriget de kändes som om att vi var släkt. Vi såg jättemånga soldater som macherade oxå. Och vi såg stahlins gamla kläder i en monter.
Moskva är såååå vackert mitt nästa mål är att åka dit på vintern! Saknar det redan...
XOXOXO SALLY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0