Frågor om... WoW!

Wow asså! Av någon anledning som jag vekligen inte förstår så har vi fått en massa mail med frågor om WoW... Jag som knappt ens har spelat det! Ska i alla fall försöka svara på några av era undringar så gott jag kan!



Hej finnkompisarna! Jag tycker att ni är söta, men jag har ett litet problem med mitt WoW: Varför brukar servrarna vara nere på onsdagar? Jag hoppas att ni har svaret! Ni är bäst! Löw u <3
/WorldofWarcraftärmittliv

Hej worldofwarcraftärmittliv!
Jag förstår precis hur det är, på onsdagar är det ju helt omöjligt att spela! Man är ju mitt upp i ett battle och så förstörs allt lixom! Men nu när det är så så kan du tänka såhär: Är det inte lite patetiskt att jag spelar wow till och med på onsdagar? Kanske försöker finnguden att tala om för dig att det är dags att skaffa dig ett riktigt liv? Kanske till och med försöka få några... Vänner...? :o Fundera på det!
Hoppas du fick svar på din fråga!
/Sally

Hej finnarna!
Jag har precis fått se några bilder från Blizzards  nya expansion till WoW och jag tycker att de ger en skön trudvangkänsla, men jag skulle vilja höra eran åsikt?
/Greta Nolife, 26 år


Hej Greta!
Vad kul att du skriver hit till oss, hoppas att jag kan ge dig ett bra svar... Ja, jag har också sett bilderna och de är fina, men tyvärr måste jag säga att de flesta av dom är lite suddiga i konturerna och ljuset var kanske inte det bästa. Visst får man en härlig truvagkännsla men de är dåligt vinklade och kameran har inte riktigt lyckats fånga ögonblicket. Dessutom ser de på bilderna så ledsna ut, de behöver en kram och ett liv. Nej de bilderna var inte min cup of te men jag hoppas att du har en bra dag anyway!
/Sally

Hallå Finnutvalda! Jag är ett stoooort fan av er, tycker att ni är så duktiga som utvalda och ni sköter allt så bra! Ni äger! Jag håller oxå med om att 95or sx! Häromdagen stötta jag på ett stort problem och jag tänkte att om det är någon som har svaret på det här så är det ju ni! I alla fall, jag spelade WoW som vanligt när en human som är tjej sa att vill skulle ses vid Stormwind imorgon och prata om WoW TBC som tydligen är någon ny expansion...? Men jag har ingen aning om vad det är! Hjälp mig ffs, ni är mitt enda hopp!
/Förtvivlad

Hej förtvivlad! Oj, jag ser att du har ett rejält problem här, men do not worrie, finnkompisarna har svaret! Och visst kan det vara svårt med alla konstiga bokstavskombinationer, om det är någon som vet det så är det Moa för hon har dyslexi och andra som har lässvårigheter, men anyway: TBC är en bokstavskombination för sjukdomen tuberkulos som offtast drabbar lungorna, men kan oxå slå till på andra delar av kroppen, som till exempel skellet, blomdomlopp och leder m.m. Tuberkolos är smittsamt och kan i vissa fall vara dödligt för känsliga personer, främst hos äldre och små barn. Sjukdomen finns över hela världen och har funnits i tusentals, kanske miljontlas år!
De flest i Sverige har blivit vaxinerade mot det som barn, det blir man gratis om det finns risk att man kan vara i närheten av en smittad, till exempel på en skola.
De vanligaste symtomen för sjukdomen är bröstsmärtor, blodiga upphostningar, och långvarig hosta i mer än tre veckor. Också feber, frossa och svettningar kan vara ett tecken. Om du tror att du kanske har drabbats bör du genast uppsöka en läkare.
Behandlingen av tbc går ut på långvarig medicinering av olika antibioktika. Man kommer vara tvungen att ta ledigt från skola/jobb i några månader till det inte smittar längre!
Men var inte orolig för Sverige är det land i världen där minst människor drabbas, endast ca 500 personer per år insjuknar!
Lycka till och hoppas att du fick svar på din fråga!
/Sally

Nu får det räcka för idag! Men det var roligt! Hoppas att det går bra för alla våra fans som spelar wow och att de någon gång lyckas ta sig ur det, skaffa sig ett liv och sluta hata allt som är roligt! Det finns hopp och finnkompisarna tror på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0